Analisis Administrasi Dalam Bidang Peserta Didik Di SDIT-Al-Izhar School

Authors

  • Fitria Nurkarimah Universitas Muhammadiyah Riau
  • Nyai Ai Nurjanah Universitas Muhammadiyah Riau
  • Putri Zahara Universitas Muhammadiyah Riau
  • Adinda Dwi Putri Universitas Muhammadiyah Riau
  • Novrian Ramadhan Universitas Muhammadiyah Riau
  • Sakban Sakban Universitas Muhammadiyah Riau

DOI:

https://doi.org/10.61132/jmpai.v2i1.97

Keywords:

Administrative Analysis, Students, SDIT-Al-Izhar School

Abstract

Student administration is important for continuous learning in schools. Activities that are important in managing first-time student registration. This research explains about students at school. The aim of this research is to describe student administration in the school environment using SWOT analysis. Based on the SWOT analysis of student administration at the school, the appropriate method for this research is to use qualitative research with a descriptive approach. Data collection techniques include: observation, interviews, notes, and documentation. We can conclude from the results of this main analysis that there is still a need to develop strategies and improve the quality of schools to increase community interest in registering their children.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amir Husen, Umar Natuna, M. Ridho Hidayat, Zalisman, W. (2023). Upaya Pemerintah dalam Meningkatkan Kualitas “Guru Profesional” dalam Menghadapi Pendidikan di Era Disrupsi. 12, 241–251.

Anwar, M. Y. (2018). Manajemen Keuangan dan Pembiayaan di Madrasah. Abilarrasyad, 3(02), 90. e-mail: [email protected]

Asmarika, Amir Husin, Syukri, Wismanto, R. (2022). Mengasah Kemampuan softskills dan hardskills calon guru SD/MI pada metode microteaching melalui pengembangan media visual mahasiswa PGMI UMRI. Jurnal Hikmah: Jurnal Pendidikan Islam, 11, 282–300.

Asmarika, Syukri, Mohd. Fikri Azhari, Mardhiah, W. (2022). PERAN GANDA GURU KELAS DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA DI SDIT Al-HASAN KEC. TAPUNG KAB KAMPAR. 11, 301–308.

Deprizon, Radhiyatul Fithri, Wismanto, Baidarus, R. (2022). Mitra PGMI : Sistem Perencanaan Manajemen Pendidikan di Madrasah Ibtidaiyah Negeri 2 (MIN 2) Pekanbaru. Mitra PGMI : Jurnal Kependidikan MI, 8, 100–110.

Dkk, R. W. (2021). Studi Tentang Pelaksanaan Pelayanan Tenaga Administrasi Sekolah Di UPTD SPF SMP Negeri 4 Lilirilau Kabupaten Sopeng. EDUSTUDENT: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dan Pengembangan Pembelajaran, X(X), 1–11.

Hamzah, Tuti Syafrianti, Bambang Wahyu Susanto, Wismanto, R. T. A. E. (2022). Peran Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Manajemen Mutu Pendidikan Di Sekolah Dasar Islam Al-Rasyid Pekanbaru. 4(6), 1734–10351.

Junaidi, Andisyah Putra, Asmarika, Wismanto, R. syafitri. (n.d.). Pola Komunikasi Guru dengan Peserta Didik dalam. 4(3), 1162–1168.

Junaidi, Zalisman, Yusnimar Yusri, Khairul Amin, W. (2021). Pengembangan Manajemen Sumber Daya Manusia di Lembaga Pendidikan Islam. AL-FAHIM: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 3(2), 131–146. https://doi.org/10.54396/alfahim.v3i2.183

Khairul Amin, Imam subaweh, Taupik Prihatin, Yusnimar Yusri, W. (2022). KEMAMPUAN SUMBER DAYAMANUSIA DALAMMENINGKATKAN KUALITAS MANAJEMEN LEMBAGA PENDIDIKAN ISLAMDI ERA DISRUPSI 1Khairul. 11, 204–226.

Mardhiah, Amir Husin, Muhammad Imaaduddin Masjunaidi, W. (2022). IKHTIAR KEPALAMIS RAUDHATUL MUSHALLIN TANJUNG UNGGAT DALAMMENINGKATKAN EKSISTENSI MADRASAH YANG DIPIMPINNYA MELALUI PERBAIKAN MANAJEMEN. 11(2), 285–294.

Marzuenda, Asmarika, Deprizon, Wismanto, R. S. (2022). STRATEGI GURU PAI DALAMMENGATASI PERILAKU BULLYING DI MI AL – BAROKAH PEKANBARU. 11, 204–226.

Muslim, Yusri, Y., Syafaruddin, Syukri, M., & Wismanto. (2023). Manajemen Kepala Sekolah Dasar Islam dalam Mengembangkan Pendidikan Karakter Religius di Era Disrupsi ( Studi kasus di SD Islam Al Rasyid Kota Pekanbaru ). Journal of Education, 05(03), 10192–10204.

Muspawi, M., & Robi’ah, H. (2020). Realisasi Kinerja Tenaga Administrasi Sekolah dalam Peningkatan Pelayanan. Jurnal Manajemen Dan Supervisi Pendidikan, 4(3), 232–239. https://doi.org/10.17977/um025v4i32020p232

Mustikaningrum, G., Pramusinta, L., Ayu, S., & Umar, M. (2020). The Implementation of Character Education Integrated To Curriculum and Learning Methods During Covid-19 Pandemic. AULADUNA: Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 7(2), 154–164.

Nahwiyah, S., Mualif, A., Haironi, R., Mailani, I., & Wismanto, W. (2023). Peran Mahasiswa Calon Guru MI/SDIT dalam Meningkatkan Kualitas Baca Al-Qur’an pada Mahasiswa Prodi PGMI Universitas Muhammadiyah Riau. Journal on Education, 5(3), 9573–9583. https://doi.org/10.31004/joe.v5i3.1830

Rahmi, M. Yemmardhotillah, S. (n.d.). Peran kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kompetensi Guru. 12–29.

Riska Syafitri, Miskun, Erfina, Rusli Ibrahim, W. (2022). Manajemen Pembiayaan Pendidikan Berbasis “ Subsidi Silang ” Pada SDIT Imam Asy-Syafii. 11(2), 274–284.

Rusli Ibrahim, Asmarika, Agus Salim, Wismanto, A. (n.d.). Peran Guru dalam Membentuk Karakter Disiplin Peserta Didik Madrasah Ibtidaiyah Al Barokah Pekanbaru. 4(1), 1082–1088.

Sakban, Deprizon, N. (2020). Upaya Kepala Sekolah Dalam Menciptakan Budaya Religius di Madrasah Aliyah Negeri 2 Padang. An-Nizom, 5(3), 190–196. https://ejournal.iainbengkulu.ac.id/index.php/annizom/article/view/3761

Sakban. (2021). Pengelolaan Guru dalam Rangka Pendayagunaan Sumber Daya Manusia Secara Optimal (Studi Evaluatif di Madarasah Aliyah Negeri 2 Padang). Al-Muaddib: Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial Dan Keislaman, 6(1), 126–134.

Susanto, B. W., & Lasmiadi, A. Muallif, Wismanto, A. Z. (2023). Strategi Guru Pendidikan Agama islam dalam membentuk akhlak berkomunikasi peserta didik. 12, 327–337.

Syukri, Abdul Rouf, Wismanto, K. A. R. Q. (2023). Manajemen kepala Madrasah Ibtidaiyah dalam menumbuhkan pendidikan karakter religius pada era digital. Jurnal on Education, 6(1), 13. https://doi.org/10.29210/146300

Wismanto, Alhairi, Lasmiadi, A Mualif, A. (2023). Aktualisasi Peran Guru Aqidah Akhlak dalam Mengembangkan Karakter Toleransi Peserta didik Pada Sekolah Dasar Islam Ar-Rasyid Pekanbaru. 4(4), 1625–1633.

Wismanto. (n.d.). Urgensi Guru PAI Dalam Pembentukan Akhlak Siswa Di Era Disrupsi-Parafrase.

Wismanto Abu Hasan. (2016). Kitabut Tauhid “Esa-kanlah Aku.” Nasya Expanding Manajemen.

Wismanto, W., Yanti, N., Yapidus, Y., Pranata, H., & Deprizon, D. (2023). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Aqidah untuk Mahasiswa Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah Universitas Muhammadiyah Riau. Mitra PGMI: Jurnal Kependidikan MI, 9(1), 16–27. https://doi.org/10.46963/mpgmi.v9i1.820

Downloads

Published

2024-01-30

How to Cite

Fitria Nurkarimah, Nyai Ai Nurjanah, Putri Zahara, Adinda Dwi Putri, Novrian Ramadhan, & Sakban Sakban. (2024). Analisis Administrasi Dalam Bidang Peserta Didik Di SDIT-Al-Izhar School. Jurnal Manajemen Dan Pendidikan Agama Islam, 2(1), 179–189. https://doi.org/10.61132/jmpai.v2i1.97

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.