Keteladanan Abraham Dalam Teologi Manajemen Pendidikan
DOI:
https://doi.org/10.61132/jbpakk.v2i4.758Keywords:
Exemplary, Abraham, Theological Management, EducationAbstract
This study analyzes the exemplary nature of Abraham within the framework of education theological management. Abraham, recognized as the father of faith, embodies values of leadership, wise decision-making, and strong interpersonal relationships with God and others. Utilizing a qualitative approach based on a literature review of various books and scholarly articles, this research aims to explore the managerial principles derived from Abraham’s life and their applicability in contemporary management contexts.
Downloads
References
Bangun, J. (2022). Penerapan nilai-nilai karakter Kristiani dalam aktivitas kepemimpinan Kristen. HARVESTER: Jurnal Teologi Dan Kepemimpinan Kristen, 7(1), 15-31.
Gustilah, N. W. (2016). Pembuatan cerita animasi 2D interaktif tentang kisah Alkitab perjanjian Allah dengan Abraham untuk anak usia 6-9 tahun. CALYPTRA, 4(2), 1-6.
Halawa, S., & Putrawan, B. K. (2023). Makna ketaatan Abraham dalam mempersembahkan Ishak: Analisa naratif dari Kejadian 22: 1-19. Jurnal Salvation, 3(2), 112-122.
Harita, J. (2023). Memahami makna panggilan Abraham dalam konteks pendidikan agama Kristen. Jurnal Pendidikan Agama dan Teologi, 1(1), 49-62.
Kore, Y. T., Olla, Y., Katoda, A., Dopong, F., Mari, A. M. K., Abuk, F. U., ... & Taninas, G. (2024). Kesetiaan Allah sebagai model kesetiaan orang beriman Kristiani menurut teks Roma 11: 25-32. Madani: Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 2(4).
Labobar, P. D. K., & Th, S. (2023). Pengantar teologi sistematika. Penerbit Andi.
Nasution, S. (2021). Pentingnya visi dalam kepemimpinan pendidikan. Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, 6(2), 98-110.
Prasetyo, A. (2019). Karakter dan pendidikan: Meneladani nilai-nilai dari tokoh Alkitab. Jurnal Pendidikan Karakter, 2(1), 23-34.
Setiawan, A., & Abraham, J. E. (2024). Building Christian leadership according to the Book of Esther based on Mordecai's inspirational mentor model in Esther. KINAA: Jurnal Kepemimpinan Kristen Dan Pemberdayaan Jemaat, 5(1), 18-30.
Simanjuntak, F. (2019). Menguak rahasia pribadi Abraham atas kualitas keimanannya pada Allah Bapa.
Simatupang, J., Nadeak, B., & Naibaho, L. (2022). Mengurai problematika manajemen pendidikan Kristen berbasis paralelitas teori motivasi: Herzberg dan Abraham Maslow. Jurnal Pendidikan dan Konseling (JPDK), 4(6), 7560-7569.
Sinambela, J. L., Sinaga, J., Tinenti, M. L., & Pelawi, S. (2022). Keimanan Abraham berdasarkan Ibrani 11. SOPHIA: Jurnal Teologi dan Pendidikan Kristen, 3(2), 134-149.
Sinambela, J., Sinaga, J., Hutabarat, B. M., Woran, R., & Siswanto, D. (2023). Teladan moral dalam Alkitab: Pendidikan karakter dari kehidupan tokoh Alkitab. Global Education Journal, 1(3), 321-334.
Wahyuni, A. D., Bagaskoro, D. S., Ramadhani, N., Pangestu, R. N., Ramadhan, S., & Zen, A. (2023). Faktor-faktor yang mempengaruhi kinerja, pengambilan keputusan: Kepemimpinan, komunikasi, dan motivasi (Literature review pengambilan keputusan manajerial). Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 4(6), 975-989.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Budi Pekerti Agama Kristen dan Katolik
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.